Postopek nanašanja visokotehnološke vinilne prevleke na vozilo se imenuje car wrapping in je pri nas še razmeroma nov, a se vse bolj uveljavlja na trgu vizualnih predelav in oglaševanja. O njem smo se pogovarjali z Andrejem Sušnikom iz podjetja Wropping.si iz Radovljice. “Wrapping je uporaben v reklamne namene, saj lahko avtomobil odenete v barve svojega podjetja, s čimer je opazen že na daleč,” pravi eden izmed slovenskih mojstrov wrappinga. “Folija vozila ne poškoduje, temveč celo zaščiti površino pred kamenčki in drugimi zunanjimi vplivi. Obenem lahko z njo na enostaven način spremenite barvo svojega vozila, kar je precej ceneje od barvanja.” Cene se, glede na velikost in zaobljenost površin vozila (te so namreč zahtevnejše za prekrivanje od ravnih), gibljejo nekje med 900 in 1.600 evri, nanjo pa vpliva tudi izbira folije. “Najcenejša je sijajna, najdražja pa strukturirana foli ja,” pojasnjuje sogovornik. Slednja je tudi reliefno oblikovana, denimo v stilu ogljikovih vlaken ali usnja (na primer za dodelavo notranjosti vozila).
Postopek za prekritje celotnega vozila s folijo traja dva do tri dni; pozimi pa zaradi nižjih zunanjih temperatur kakšen dan dlje. V podjetju Wrapping.si najprej po željah stranke izdelajo idejno skico predelanega vozila, nato pa folijo nanesejo prek robov, tako do se nikjer ne vidi prvotne površine ali barve. Uporabljajo le najbolj kakovostne folije z obstojnostjo nekje med sedmimi in 12 leti, kolikor traja tudi garancija. “Redke morebitne napake se praviloma pojavijo v prvih nekaj tednih,” pravi Sušnik. Napako seveda odpravijo, pa tudi če se folije naveličate ali ko vozilo prodate, vam jo lahko brezplačno strokovno odstranijo.
Vsekakor ni odveč dodati, da za vozilo, prekrito s folijo, ni potrebna homologacija, saj je v vsakem primeru moč ugotoviti prvotno barvo. Prav tako folija ne zahteva nobenega posebnega vzdrževanja, redno pranje v avtopralnici ji celo koristi. “Ni pa odveč malce previdnosti pri ročnem pranju z visokotlačnim čistilcem ali preveč intenzivnem poliranju,” opozarja Sušnik.

